Geoblog.pl    Raido    Podróże    Włochy (+San Marino) IX 2015    dojeżdżamy do naszego domku wprost na festyn

dojeżdżamy do naszego domku wprost na festyn

Włochy
Włochy, Montopoli in Val d’Arno

Po dobie ciągłej jazdy docieramy do naszego domku koło Montopoli w prowincji Pisa. Sam domek – typowo toskański: taras, basen, leżaki, palmy i siatki w oknach. A z okien widoki na gaje oliwne.
Jak na złość właściciele ni w ząb nie mówili po angielsku, więc przejęcie domku to było nie lada wyzwaniem. Ale od czego jest wujek „Google-translator” ;)
A samo miasteczko Montopoli in Val s’Arno – maleństwo, o którym za dużo nie znajdziecie w Internecie. Przez cały pobyt byliśmy w tym miasteczku tylko raz i to w dniu przyjazdu. I opłacało się, bo w mieście właśnie odbywał się 2dniowy festyn średniowieczny. Mieszkańcy miasta poprzebierani w stroje odpowiednie do epoki, ulice przyozdabiane dekoracjami, kramy uliczne z wszelkim rękodziełem, występy, śpiewy no i tradycyjne włoskie potrawy. Mimo zmęczenia po podróży nie żałowaliśmy uczestnictwa w festynie.