Geoblog.pl    Raido    Podróże    Dania, Szwecja, II 2018    do zamku Hamleta

do zamku Hamleta

Dania
Dania, Helsingør

Dziś będzie ciężki dzień dla mojej nogi. Po paru dniach odpoczynku decydujemy się na dłuższą przejażdżkę: przez Helsingor do Szwecji, promem do Helsinborg. A cel? No tak właściwie by kupić "poo poo moji", (bo nasz najmłodszy synuś zażyczył sobie kupę z EU jako pamiątkę :P )
Najpierw udajemy na Central Station, skąd można się dostać w różne miejsca Danii i Szwecji. My decydujemy się na Szwecję promem przez najwęższy kanał wodny między tymi państwami. Poza tym w Helsingor stoi zamek Kronborg, zwany zamkiem Hamleta. Niestety mroźny wiatr, który wieje każdego dnia coraz mocniej, uniemożliwia nam dojście do zamku, oglądamy go tylko z daleka. Widok na zamek będzie piękny z wody, z promu.
Same miasteczko bardzo małe, puste i lekko zapomniane. Ciężko o pamiątki. Ale może kiedyś tu wrócimy, bo w Helsingor jest akwarium usytuowane w starym suchym doku. Z zewnątrz nie wygląda atrakcyjnie (jak to suchy dok) , ale w środku zapewne robi wrażenie.
Nasz bilet z Central Station obejmuje już bilet na prom. Kupienie takiego łączonego biletu na Kobenhavn H to zaoszczędzenie minimum 200DKK na łeb. Dworzec Scandlines znajduje się tuż obok kolejowego , więc od razu można wejść łącznikiem na prom. Promy, w normalne dni, chodzą 4 na godzinę. Sam rejs na drugą stronę trwa może z 40'