Geoblog.pl    Raido    Podróże    A TO POLSKA WŁAŚNIE ... (This is Poland itself...)    Po tylu latach wracam do Wrocławia, po marzenie, po swojemu.....
2016

Po tylu latach wracam do Wrocławia, po marzenie, po swojemu.....

Polska, Wrocław

Gdyby nie Kaśka to nic by z tego marzenia nie wyszło. To dzięki niej ten powrót po latach był intensywny i zarazem gładki jak kupa niemowlaka. Już od pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe pociągiem, grafik jest napięty. W końcu w 2016 to właśnie Wrocław jest europejską stolicą kultury. I rzeczywiście widać to w całym mieście. Jeszcze tego samego wieczora idziemy do Hali Stulecia na JnO. Wiecie, że nie cierpię jazzu, ale Ulka Dudziakowa uratowała cały wieczór (jej mowa, i jej słynne U, na długo pozostaną mi w pamięci). No i jeszcze małpki pod fontanną miały niezaprzeczalnie pozytywny wpływ na nasze samopoczucie.
W kolejne dni to lecimy już po standardach: Renoma, Ostrów Tumski, Rejs po Odrze, wyspa Słodowa i spacerkiem na Rynek - pobić gitarowy rekord Guinnessa. Z rana robię szybki skok na Wieżę Ciśnień, bo takiej wieży to ja w żadnym mieście nie widziałam, buty spadają.... Urzekła mnie również Hala Targowa, niczym nie ujmuje tym w Sztokholmie czy Budapeszcie. Na koniec zostają już główne punkty wrocławskiego programu czyli Panorama Racławicka i Wrocławskie zoo (choć to ostatnie mocno rozczarowuje, bo największy cyrk robią tam nie zwierzęta a ludzie - oj sława Gucwińskich nadszarpnięta mocno...). Na dzień wyjazdu zostawiam sobie zabytkowy dworzec kolejowy, wow! Zazwyczaj przebieram nogami jak wracam do Gdyni, a tu po raz pierwszy od dawien dawna nie cieszyłam się na powrót do domu.... Co jest, czy to ten Wrocław? Psia kość, nie poznaję koleżanki ;)