Geoblog.pl    Raido    Podróże    A TO POLSKA WŁAŚNIE ... (This is Poland itself...)    twierdza Modlin i 9 zlot Starych Butów
2016

twierdza Modlin i 9 zlot Starych Butów

Polska, Modlin

W tym roku Zlot organizowała Warszawa, zatem lokalizacja podwarszawska. Ku naszej uciesze padło na Modlin. Wielokrotnie mijaliśmy go 7-ką , jadąc do i z domu, a nigdy nie było okazji zwiedzić twierdzy. No i udało się. Stare Buty zleciały się do Nowego Dworu Mazowieckiego i poczłapały na twierdzę.
A sama twierdza ma historię długą i zmienną; jej początki to 1655 (potop szwedzki) gdy powstaje ufortyfikowany obóz. Pod koniec 1806 budowę twierdzy nakazuje Napoleon. Każde kolejne powstania tylko umacniały zabudowę kompleksu fortecznego. Wielokrotnie okupowana i przez Niemców i przez Rosjan. W 1945 wyzwolona i przejęta przez Wojsko Polskie. Sąsiadujące dawne lotnisko wojskowe przejął ruch pasażerki. Widok z wieży czerwonej wprost nie do opisania; spotkanie Wisły z Narwią i na cyplu Spichlerz Bankowy.
Wiele polskich filmów znalazło tu swój plan filmowy.