Geoblog.pl    Raido    Podróże    Serbia, Bułgaria, Macedonia IX 2016    Znów raj i na ziemi i pod ziemią
2016

Znów raj i na ziemi i pod ziemią

Macedonia
Macedonia, Kanion Matka

Opuszczając rano Ohrid kierujemy się do kolejnego punktu programu jakim jest Kanion Matka, ale żeby tam dojechać trzeba przejechać przepiękne okolice Parku Narodowego Mavrovo. Najpierw jedziemy przełomem rzeki Czarny Drim, następnie rzeki Radika. O zachwycających widokach chyba nie trzeba nikogo przekonywać.
Następnie wjeżdżamy na autostradę i skręcamy wzdłuż rzeki Treska, która już prowadzi nas do swojej zapory wodnej imienia św. Andrzeja. Za tamą rozpościera się już przepiękny Kanion Matka (czyli macica bądź łono). Dochodzimy do maleńskiej cerkwi św. Andrzeja i przystani, skąd łódkami płyniemy do Jaskini Vrelo (czyli źródło). Tu przewodnik Dawid, pół-Polak zresztą, pokazuje nam Jaskinię Vrelo od środka. Nie pytajcie co piękniejsze: Magura czy Vrelo – to miejsca zupełnie nie do porównania. To miejsca do koniecznego zobaczenia. Bajecznym Kanionem Matka wracamy do przystani i następnie do autokaru.